27 aprilie 2017

EA-Legal Eye: “2+1 gratis” Publicitatea înşelătoare, în campaniile promoţionale

În afară de partea creativă şi artistică a unei campanii promoţionale, comunicarea corectă în reclame aduce un plus de siguranţă consumatorilor. Le dezvoltă și încrederea că decizia de a cumpăra un produs sau un serviciu nu a fost greşită.

Pentru a combate practicile incorecte ale comercianţilor este nevoie de un control permanent al autorităţilor, dar şi de o preocupare constantă a profesioniştilor din domeniu de a se informa şi a se instrui spre a fi în acord cu legislaţia pentru a crea o experienţă pozitivă de ambele părţi.

Toate campaniile publicitare-promoționale trebuie să respecte cateva reguli, reguli care nu sunt respectate întodeauna – câteodată din neștiință, câteodată cu rea intenție.

Începând cu martie 2017 au intrat în vigoare mai multe restricții pentru cei care fac publicitate unui produs sau unui serviciu prin modificarea Deciziei CNA nr. 220/2011 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual.

În paralel, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor si Ministerul de Finante desfășoară controale tematice de verificare a mențiunilor publicitare pe etichetele produselor dar și în ceea ce privește publicitatea magazinelor online.

Pentru a afla mai multe detalii despre aceste noi reglementări vă recomandăm participarea la conferința “2+1 gratis: Publicitatea înșelătoare, în campaniile promoționale” organizata de SCA Grecu și Asociații împreună cu Wolters Kluwer România. Conferința se desfășoară în București (24 mai 2017) la Hotel Capital Plaza iar AICI vă puteți înscrie.

 

av. Elena Grecu

www.greculawyers.ro