2 decembrie 2019

Business în perioada sărbătorilor. 5 sfaturi-cheie pentru creșterea vânzărilor

Una dintre cele mai bune perioade din an pentru afaceri, mai ales pentru cele de retail, este perioada sărbătorilor de iarnă. Clienții tind să cumpere mai mult, dar totodată și să aleagă cu mai multă grijă un anumit produs sau serviciu. Thebalancesm.com, un portal dedicat afacerilor mici și mijlocii, notează într-un articol dedicat acestui subiect că între 20 și 40 la sută din vânzările anuale ale unei firme de această talie au loc în ultimele două luni ale anului. 

Ca antreprenor, este important însă să-ți amintești că perioada sărbătorilor este o perioadă  bună și pentru branding, nu doar pentru vânzări. Nu uita să fii aproape de clienții tăi cu mici gesturi sau promoții care să le aducă aminte de tine.

Aceeași platformă a realizat un top al celor mai bune 5 practici pe care le poate aplica o afacere pentru creșterea vânzărilor:

  1. Ia în considerare oferirea de discount-uri. Nu reinventezi roata, dar astfel de strategii dau roade. Poți oferi reduceri zilnice la produse diferite și poți construi o întreagă campanie de PR de Crăciun în jurul acestei idei – cadouri la preț mic, zi de zi!
  2. Organizează un eveniment la care să poți vinde produsul sau serviciul tău. Evenimentele tematice de Crăciun sunt foarte populare, mai ales dacă implică și venirea lui Moș Crăciun sau a altor personaje, deci gândește un eveniment care să se potrivească cu afacerea ta. De exemplu, un magazin care vinde produse de bucătărie poate organiza un cooking class, sau un magazin de accesorii pentru telefon un workshop de fotografie.  Pe de altă parte, poți participa și tu la evenimente de tipul târgurilor de Crăciun, mai ales dacă ai produse care pot fi vândute la stand.
  3. Folosește campanii via e-mail. Deși toate discuțiile în ziua de astăzi se învârt în jurul social media, e-mail-ul este încă o metodă eficientă pentru vânzări, potrivit Thebalancesm.com. Personalizează e-mail-ul cu formule de adresare directe, unu la unu și nu uita să vorbești despre magia care domnește în jurul sărbătorii. Fă-i să se simtă speciali! Nu evita să menționezi că pentru perioada sărbătorilor toate produsele beneficiază de împachetare de cadou și vei avea un punct forte în plus!
  4. Folosește inteligent promovarea. Afișele creative atrag atenția pentru un moment, dar ele trebuie să conțină un oarecare call to action. Oferă-le ceva în plus dacă intră în magazinul tău, fie el fizic sau online. Poți opta inclusiv pentru vouchere cadou la comenzile ce depășesc o anumită sumă. Dacă ai un magazin fizic, atunci cu o ciocolată caldă oferită gratuit clienților nu vei da greș!
  5. Nu uita de proximity marketing. Amintește-le potențialilor clienți că vor trece pe lângă magazinul tău sau că au mai comandat de la tine și nu uita să le arăți că și alți oameni au fost mulțumiți de ceea ce au achiziționat.

Finalul de an este o perioadă în care toate business-urile se promovează prin diverse metode și încearcă să-și crească vânzările, în prag de Crăciun. În contextul în care multe instrumente și tehnici de marketing sunt accesibile tuturor, este important să păstrezi autenticitatea brandului. Concentrează-te pe publicul tău țintă, fii atent cu clienții care revin, comunică conform valorilor brandului tău și vino cu ceva nou, care te reprezintă. Până la urmă, există atât mulți oameni care vor să-i surprindă pe cei dragi cu cadouri inedite, cât și critici la adresa consumerismului și reacții negative la reclame. Încearcă să te pui în locul clienților tăi (de multe ori și tu ești client pentru alții, deci ar trebui doar să îți observi deciziile de cumpărare), să găsești un echilibru și să folosești o voce a brandului care să fie umană și autentică!