7 ianuarie 2019

To do list: Cum să îți crești afacerea și să te dezvolți profesional în 2019 ✔

Înainte să intrăm în noul an am povestit despre tradiționalele rezoluții și despre cum să le gândim clar și concis. Ei bine, dincolo de partea teoretică, agendele inspiraționale, pixurile și creioanele cool pe care îți place să le ai pe birou, stă partea practică care, desigur, este cea mai interesantă.

Reușita în business înseamnă totodată o creștere profesională a ta, o maturizare ca (viitor) specialist recunoscut în domeniu. Însă, dincolo de munca pe care o depui pentru ca lucrurile să meargă ca pe roate, clienții să fie fericiți, iar rapoartele să fie pozitive, pentru succesul deplin este bine să bifezi și alte câteva aspecte.

  • Sesiuni de conferințe și networking. Dacă ți-ai propus să devii mai cunoscut în mediile profesionale legate de domeniul care te pasionează sau ca business-ul tău să cunoască o expansiune, trebuie să te faci văzut. Participă la conferințe de profil, unde sunt invitați profesioniști recunoscuţi la nivel național și internațional. Sunt utile din două puncte  de vedere: îți notezi idei din cadrul sesiunilor de discuții și, la final, ai șansa să discuți/dezbați atât cu alți participanți, cât și cu speakerii.

  • Oriunde mergi, comportă-te ca un profesionist. E important să faci parte din context, deci nu uita cartea de vizită și folosește-o atunci când simți că este potrivit.

  • Urmărește trendurile de piaţă, dinamica consumatorilor (targetul tău) și evoluţia dezvoltării socioeconomice în ansamblu. Astfel poți să reajustezi pe parcurs anumite obiective în funcţie de fluctuaţii, ca să te încadrezi în piață (balans între cerere și ofertă) și scazi riscul unui bilanț negativ la final de an. De exemplu, poți arunca un ochi pe studiile făcute de Pew Research Centre, KeysFin, Eurostat, Institutul Național de Statistică, dar și pe cele realizate de anumite asociații ale mediului de afaceri sau de marile universități naționale și internaționale.

  • Aruncă un ochi pe concurență. Nimeni nu s-a născut învățat și este util să vezi cum fac și alții. Creșterea profesională depinde și de înțelepciunea cu care înveți din fiecare experiență.

  • Vorbitul în public, a must-have skill. Este extrem de important să poți să-ți prezinți oriunde și oricând cât mai coerent ideile, să ai o prezență care atrage atenția, să știi cum să alternezi flucțuațiile vocii într-o prezentare ca ideile pe care le prezinți să rămână în mintea audienței. Autoevaluează-te și dacă constați că ai unele dificultăţi privind public speaking-ul, lucrează la asta. Există atât cărți, dar și tutoriale online sau ateliere pe acest subiect. Trebuie doar să vrei

  • Nu uita de latura umană. Dacă e business, nu înseamnă că totul se rezumă aici. Poți creea conexiuni și relații de lungă durată cu partenerii tăi sau cu persoanele cu care iei contact frecvent. Acestea ajută la clădirea unei încrederi reciproce!