29 iulie 2019

Time management skills: Cum își gestionează timpul antreprenorii

Ai simțit vreodată că ai vrea ca o zi să aibă mai multe ore, că nu vei termina la timp ce ți-ai propus și că toate sarcinile pe care trebuie să le îndeplinești par de neatins? Ei bine, orice lucru este mai ușor de dus la bun sfârșit cu puțină organizare. Să știi cum să-ți gestionezi timpul este o calitate extrem de valoroasă în zilele noastre, atât pentru antreprenorii care întâmpină la început multe situații neprevăzute în organizarea proiectelor, cât și pentru elevi, studenți, profesori sau părinți. 

Cum să fii eficient

Forbes a dedicat un articol temei time management, în care antreprenorul John Rampton (fondatorul business-ului Calendar) oferă 20 de pași simpli în gestionarea timpului. Primii cinci țin de stabilirea situației inițiale, adică este necesar să îți faci un audit al propriilor obiceiuri. Cât timp petreci pe e-mail? Cât dedici discuțiilor la telefon? Cum atârnă în balanța eficienței unele activități? Notează toate aceste aspecte și vezi unde ai putea face îmbunătățiri. Ulterior, fă un program cu timpul alocat fiecărui task și încearcă să nu-l depășești, folosind o listă. Totuși, dacă se decalează, reconfigurează planul și vezi unde trebuie să te dedici mai mult pentru ca totul să funcționeze corect, iar apoi poți reveni la sarcinile rămase.

Întotdeauna este bine să plănuiești în avans. Astfel vei ști exact ce ai de făcut pe un termen mai lung de timp. În fiecare dimineață alocă 15 minute pentru realizarea unei liste de completare, pe care să notezi exact de ce aspecte urgente trebuie să te ocupi.

Forbes mai scrie că este indicat să te ocupi de cele mai importante sarcini dimineața, când ai mai multă energie. Un alt aspect esențial este să înveți să delegi responsabilități. De aceea sunteți o echipă, nu-i așa?

Nu munci pe jumătate, adică, atunci când te ocupi de ceva concentrează-te pe deplin. Nu îți verifica telefonul din zece în zece minute, nu te gândi la ce mai ai de făcut ulterior. Între munca ta la birou și întâlnirile cu echipa sau partenerii este bine să lași timp de puțină pauză, ca să poți fi 100% productiv la ședință. Trecerea bruscă de la ce făceai singur la o discuție, poate pe alte teme urgente, nu îți va permite să fii concentrat pe subiect.

Folosește-te de instrumentele online utile antreprenorilor, cum ar fi calendarul pe care îl poți actualiza și sincroniza extrem de simplu și adoptă obiceiuri care, deși nu țin de muncă, te vor ajuta să devii mai eficient. Regula keystone habits spune că sportul, mesele regulate, scurtele plimbări în parc fac parte din obiceiurile care trebuie trecute pe hârtie atunci când îți organizezi timpul.

Sfaturi de la Jeff Bezos și Warren Buffett

Triveglobal.com scrie care sunt obiceiurile de organizare ale antreprenorilor recunoscuți la nivel mondial. De exemplu, Jeff Bezos, fondatorul Amazon, a declarat că are o regulă proprie, numită two pizza rule pe care o folosește ca să decidă la ce întâlniri să meargă. Dacă o întâlnire este mai lungă decât timpul pe care l-ai petrece mâncând două pizza atunci Bezos nu investește timp în ea.

Warren Buffett, antreprenor și investitor de succes și al treilea cel mai bogat om din lume, aplică regula lui „nu”. Adică nu se lasă acaparat de o mulțime de proiecte noi care, deși sună interesant, potrivit lui duc la ineficiența muncii pentru cele pe care le derulează deja. „Diferența între oamenii de succes și cei care nu reușesc este faptul că cei de succes spun nu la aproape orice”, a declarat el.

Dacă ești elev de liceu și vrei să înveți să-ți gestionezi mai bine timpul, înscrie-te la workshop-ul de time management susținut de Paula Herlo pe 12 august la EA-The Entrepreneurship Academy. Participarea este gratuită! Iar dacă abia aștepți să vii la eveniment și ai nevoie de o doză de inspirație cât timp îți pregătești întrebările, îți lăsăm AICI un discurs susținut la TED de autorul Rory Vaden, Self-Discipline Strategist, care povestește cum poți să-ți multiplici timpul și cum, uneori, procrastinarea făcută cu un scop poate duce la un time management mai bun.