4 martie 2019

Strategia de comunicare a brand-ului determină succesul. New media trends

Dezvoltarea dispozitivelor mobile, a conectivității wireless și a platformelor media digitale alternative determină noi trenduri de nevoi și consum în rândul consumatorilor. Ei își doresc conținut original, de calitate și mai mult, vor să aibă acces oricând, oriunde și sub forma care răspunde cel mai bine nevoilor personale.

Un studiu GlobalWebIndex realizat în anul 2017 pe un număr de 50.000 de utilizatori de internet din întreaga lume arăta că aproximativ 1 din 3 minute petrecute online este dedicat rețelelor sociale și mesageriei, iar media zilnică este de peste 2 ore. GWI a constatat că utilizatorii de internet au acum aproximativ 8 conturi sociale, de la 3 în anul 2012. Aceste detalii ne arată că pentru comunicarea și promovarea brandului tău este vital să cunoști atât comportamentul consumatorilor, cât și oportunitățile oferite de dezvoltarea tehnologică.

Noile tehnologii influențează modul în care acționăm

Noile trenduri tehnologice modifică modul în care interacționăm, comunicăm sau creăm comunități. Conform unui studiu realizat de Facebook în iunie 2017, trebuie să luăm în seamă mai ales:

  • Viteza crescută a media consumption
  • Explozia contentului de pe mobil bazat pe video. 60% dintre persoanele chestionate se așteaptă ca în următorul an să crească contentul video pe canalele de Social Media
  • Dezvoltarea transmisiilor live de pe rețelele sociale. În cursul unui an vizionările Live au crescut de 4 ori
  • Impactul tehnologiei de AR și VR în crearea de experiențe și modalități de comunicare
  • Utilizarea asistenților virtuali în creșterea performanței de client service

Nevoia de comunicare ne este amplificată

Același studiu realizat de Facebook a identificat că:

  •  Folosind smartphone-ul petrecem doar 1.7 secunde uitându-ne pe o singură informație
  •  În 0.25 de secunde putem reține contentul la care suntem expuși
  •  Tinerii (millennials) dau scroll de 2 ori mai repede decât ceilalți consumatori
  •  Conținutul video este mai urmărit de 5 ori mai mult timp decât cel static

Dezvoltarea strategiilor integrate, un must al mediului de astăzi

Iată câteva direcții de luat în calcul atunci când ne dezvoltăm o strategie de promovare ținând cont de noile trenduri media:

  • Know your KPIs. Este important să îți stabilești criterii clare de măsurare și  evaluare, adaptate specificului și contextului
  • Studiază comportamentele consumatorilor tăi
  • Descoperă ce îi motivează
  • Identifică ce canale poți folosi pentru a ajunge la consumatori
  • Setează-ți strategia media respectând rolul și scopul implicit al fiecărei platforme în parte
  • Folosește o strategie integrată. Chiar dacă Social Media este principalul canal de comunicare, în funcție de target și de produsele sau serviciile pe care le oferi poți alege canale complementare. De exemplu Social&Tv pentru a amplifica reach-ul sau Social&Campanii de E-mailing pentru a ajuta vânzările.

Studenții EA- The Entrepreneurship Academy învață cum să fie pregătiți pentru orice situație practică impusă de mediul de astăzi. Ei urmează cinci linii de învățare prin care își dezvoltă un set complet de abilități educându-și atitidinile și  cunoștințele. Mai multe detalii despre modelul educațional EA- The Entrepreneurship Academy găsești aici.