13 decembrie 2018

Noțiuni de bază în vânzările online | Valoarea cumpărăturilor online este estimată ca fiind cu 30% mai mare anul acesta față de 2017

Pentru tinerii antreprenori primul impuls este să creadă că vânzările online sunt extrem de ușor de gestionat, deoarece scapi de multe din grijile care se invesc în comerțul tradițional. Totuși, când te gândești să pui bazele unui business online, trebuie să iei în considerare o serie de rigori care te conduc spre succes.

În primul rând, când pornești ideea trebuie să ai în vedere dacă acel produs/serviciu este o nevoie pe care o au cât mai mulți oameni, nu doar tu.  Radu Vilceanu, drectorul agentiei de e-commerce ContentSpeed, a spus  într-un interviu pentru Start Up Cafe„multe startup-uri eșuează fiindcă vând produsele care le plac antreprenorilor, nu cele cerute de public”. Stategia și planning-ul de marketing sunt esențiale! Este foarte important să setezi termene limită pentru fiecare lucru care este de rezolvat.

Bineînțeles, vei avea nevoie de un site. Aici intervine momentul în care nu poți să faci rabat de la calitate, deci apelează la profesioniști. Interfața trebuie să fie aerisită și cât mai bine organizată pentru ca clientul să poată accesa ușor produsul de care are nevoie. Foarte importante sunt și optimizările pentru mobil. Andrei Radu, CEO GPeC susține, potrivit Profit.ro că ,,în 2018, în România, în medie traficul înregistrat de pe platformele mobile a depășit numărul de vizite de pe desktop, iar tendința în cazul magazinelor importante este ca, într-un orizont de 3-4 ani, peste 80% dintre vizitatori să folosească telefoanele mobile sau tabletele atunci când fac cumpărături online”.

Tot la capitolul interfață online, engagementul este foarte important de aceea specialiștii spun că un chat box este binevenit. Acesta nu trebuie să fie intruziv (deci fără forme pop-up), ci doar marcat în site pentru ca cei care au întrebări să poată comunica cu cineva imediat. Un astfel de instrument ajută și la creșterea vânzărilor deoarece odată ce clientul este lămurit, va putea face comanda, în loc să renunțe la ea.

Revistele de specialitate scriu că un magazin online dezvoltat cu WordPress și WooCommerce este potrivit pentru antreprenorii la început de drum. Între avantaje se numără și faptul că este ușor de întreținut după dezvoltare, deoarece produsele se pot adăuga simplu, urmând interfața intuitivă, iar updatarea modulelor și a softului nu este deloc sofisticată.

Site-ul tău trebuie să ofere clar, corerent și concis cât mai multe informații despre produse. Feedback-ul este de asemenea esențial. Dacă revii cu un e-mail la câteva zile de la livrare în care ceri un feedback privind produsul și experiența cu business-ul tău, vei pune bazele unei legături de durată cu clientul.

În vânzările online social media joacă un rol important. Promovarea ca brand și interacțiunea din social media pot crește engagementul pe care un client îl are cu business-ul tău.

Când îți gândești strategia de vânzări online ține minte ce spunea Seth Godin: ,,Everyone is NOT your client!”