7 aprilie 2019

Lucruri de bifat atunci când recrutezi

Un business se dezvoltă în același timp cu echipa. Și odată ce lucrurile evoluează în business-ul tău, cel mai probabil va trebui să recrutezi membri noi. Fiecare persoană nouă presupune o acțiune de recrutare, care de multe ori se transformă într-o adevărată provocare. Dar în același timp este și o oportunitate prin care să găsești oamenii potriviți la momentul potrivit (și în locul potrivit, adică în compania ta).

Procesul de recrutare la nivelul anului 2015, la nivel global, dura în medie cu 3.3 zile mai mult decât în anul 2012. Conform unui studiu făcut de cei de la Glassdoor, în SUA, de exemplu, procesul dura 22.9 zile (în anul 2012, durata fiind de 13 zile). În Europa, procesul de recrutare dura chiar și mai mult. Cel mai îndelungat timeline, de 31.9 zile, era înregistrat în Franța. Apoi urma Germania cu o medie de 28.8 zile și Marea Britanie cu 28.6 zile. În prezent, media de recrutare este undeva la 27 de zile lucrătoare.

Accesul la informație, a two way street

Înainte de a aplica la un job, la fel ca în cazul consumatorilor care verifică mai întâi detaliile despre produs, angajații potențiali petrec mult timp informându-se despre organizația cu care urmează să interacționeze.

O statistică realizată de Forrester în 2018 arăta ca între 70% și 90% din drumul consumatorului până la decizia de cumpărare se încheie înainte de a avea primul contact cu produsul sau brandul. Cam despre același lucru este vorba și în cazul celor care aplică pentru angajare la compania ta.

Detalii pe care nu trebuie să le omiți atunci când recrutezi

Dacă recrutezi fără a apela la serviciile unor firme specializate, este bine să ai în vedere câteva elemente.

  • Descrie clar sarcinile pe care le presupune job-ul. Dacă nu faci asta, vei avea un dezavantaj încă din start. Este foarte important să fii sincer cu privire la cerințele, întâi de toate pentru a atrage persoanele cu adevărat interesate. Mai ales când ești la început de drum în business sau nu ai un buget foarte mare pentru salarii (de exemplu). Altfel riști să angajezi oameni talentați care să descopere ulterior că job-ul nu se pliază pe competențele, interesele, personalitatea sau așteptările financiare. Șansele ca acel angajat să fie mai puțin implicat sunt mari. Și tot mari sunt și șansele ca el să nu rămână pentru mult timp în companie. În termenii de HR acestea fac parte din oferta de valoare către angajați ( Employee Value Proposition).   

La fel, este bine să nu omiți informații legate de:

  • Salariu – Pachetul salarial pe care îl propui este competitiv?
  • Beneficii – Ce tipuri de beneficii oferi?
  • Mediu de lucru – Cum descrii mediul de lucru al companiei?
  • Autonomie – Sistemul este unul de micro-management sau ei au control asupra medului în care lucrează?
  • Recompense și recunoaștere – cum recompensezi angajații? Există un sistem de bonificații? De exemplu, există recompense pentru angajații mai vechi? Pentru a atrage candidații cei mai buni, trebuie ai în vedere acești diferențiatori.
  • Durata procesului de recrutare – Time is money așa că trebuie să transmiți durata procesului de recrutare. Și îți menționăm asta pentru că de multe ori procesul durează mai mult decât ai anticipat. Iar un candidat bun poate renunța la post dacă între timp primește o ofertă mai concretă sau consideră că procesul de recrutare este prea greoi. Iar lucrul acesta poate avea efecte negative pe termen lung pentru compania ta. Așadar asigură-te că aplicanții știu: când vei anunța rezultatul interviului și cât timp își va aloca pentru acest proces de recrutare.

To sum up

Un program de recrutare eficient îți crește șansele să găsești persoanele potrivite. Începe totul prin crearea unui profil clar al postului și al candidatului. Apoi bifează fiecare pas din procesul de recrutare și optimizează fiecare etapă.