25 februarie 2019

Inteligența emoțională. The cool thing to master

Știai că, în medie, durează aproape 20 de minute pentru a ne reveni după o întâlnire emoționantă sau  după o discuție în contradictoriu? Iar cum cel mai probabil aceste situații și se repetă destul de des, putem ajunge să pierdem foarte mult timp fără a fi capabili să ne concentrăm.

Inteligența emoțională este fundamentul abilităților noastre- are impact asupra tuturor lucrurilor pe care le faci și le spui în fiecare zi pentru că te ajută să îți concentrezi energia într-o direcție și să fii capabil să produci rezultate.

TalentSmart a testat inteligența emoțională împreună cu alte 33 de aptitudini importante la locul de muncă și a constatat că inteligența emoțională este cel mai puternic predictor al performanței, explicând un succes de 58% în toate tipurile de locuri de muncă.

Reacția  emoțională la evenimente se formează înaintea gândirii raționale

Abilitatea de a fi un lider inteligent din punct de vedere emoțional presupune în principal două seturi de competențe: competențele sociale  (social awareness, relationship management) și competențe personale (self awareness, self management) . Ele sunt interconectate. Trebuie să îți înțelegi propriile motivații și comportamente pentru a putea să îi înțelegi pe ceilalți.

  • Self awarness și self management reflectă mai mult raportarea la propria persoană. Competențele personale se referă la cum îți stăpânești emoțiile și îți gestionezi comportamentul. O lipsă a conștiinței de sine afectează atât gândirea rațională cât și productivitatea.

  • De cealaltă  parte, competențele sociale influențează modul în care tu traduci dispozițiile și comportamentul  altor persoane și cum reușești să folosești ceea ce descoperi în gestionare relațiilor și discuțiilor.

As-ul din mânecă

Mediul de business este într-o continuă transformare, iar trendurile viitorului indică schimbări mari atunci când vine vorba de abilitățile necesare succesului. Astfel că alături de performanțe tehnologice și digitale, în topul preocupărilor de viitor ale companiilor se află și inteligența emoțională. Un studiu despre schimbările din viitor ale cerințelor pe piața muncii al World Economic Forum publicat în luna iunie 2018 (Globalization 4.0) a clasat inteligența emoțională în cele 3 seturi de abilități cheie necesare în următorii 10 -12 ani.

De fapt inteligența emoțională  este ceea ce în 90% din cazuri ajută persoanele să urce pe scara socială  sau profesională. Mai ales la nivelul de middle și top management, unde capacitățile tehnice și IQ ul sunt cam la același nivel.

Ca lider, este important să îți folosești atu-urile în așa fel încât să inspiri și celorlalți dorința de autodepășire și de implicare.

Se fac tot mai constant cercetări în toate domeniile care demonstrează că inteligența emoțională are un impact puternic asupra performanței organizaționale. Este și exemplul unei companii de farmaceutice din Franța care a investit în dezvoltarea abilităților emoționale ale echipelor de sales și unde s-a dovedit că a generat o creștere de 12% a performanței anuale în vânzări.

Tips and tricks. Cum să îți dezvolți inteligența emoțională

Totul începe cu tine. Învață să îți ții în frâu emoțiile și să îți controlezi gândurile. Nu e simplu, dar este dovedit că oricine își poate educa și dezvolta capacitățile emoționale. Poți începe cu pași mici.

  • Descoperă-ți factorii de stres
  • Nu te bloca în relații de adversitate
  • Dezvoltă-ți abilitățile de comunicare, de empatie și de lucru în echipă
  • Învață să apreciezi și să lauzi lucrurile bune făcute de ceilalți
  • Învață să reflectezi la critici și folosește-le ca să devii mai bun

Ca student EA- The Entrepreneurship Academy latura inteligenței emoționale îți este dezvoltată din plin. Provocările la nivel de echipă dar și cele personale te ajută să te descoperi și să înveți cum să te folosești la maxim de abilitățile tale. Mai mult, ai parte și de suportul și know how-ul experților EA.